Voľno aspoň na pár dní – apríl, máj 2020


Korona pandémia „uväznila“, tak ako mnohých, na práci z domu. Pre syntetického chemika to znamená, že lúšti a interpretuje NMR spektrá pripravených látok, pracuje na manuskripte review, ktorú by rád publikoval, brainstormuje nové spôsoby prípravy látok. K tomu sleduje webináre o možných kandidátoch n a liečbu COVIDu-19. Síce nepracuje, tak ako každý deň v labáku, kde robí spoločnosť odparkám a jeho práca je hmatateľná na množstve a čistote pripravených látok , ale aj „homeofficová“ práca človeka vyťaží. Nemyslel som si to, ale bolo tomu tak. Ako ranné vtáča vstávam pred 6tou, aby som sa rozbehol a musím povedať, že málokedy som mal hotovo pred 16tou. 

V určitom slove zmysle som som si musel navyknúť na zíranie do PC obrazovky počas celého dňa. Prešlo 10 týždňov, manuskript review sa blíži ku svojmu dokončenie, spektrá sú zinterpretované ale hranice ešte niesú pre vlakovú dopravu otvorené (polovica mája 2020). Dosť unavený ale s pocitom dobre odvedenej práce som si vzal 2 týždne dovolenky, aby som sa zregeneroval po koronných týždňoch.

Hrušov, Banská Štiavnica, Lužianky

Tu je zopár fotiek s manželkou Jankou a dcérkou Anetkou (8 mesiacov).


S Jankou na rozhladni v Hrušove.
A ide sa na jeden z prvých dlhších výletov. Už to niesu pár minútové prechádzky.
Výhľad na Banskú Štiavnicu z kalvárie. Pri pohľade na už bývalé bane ma napadli všetky možné Au, Ag-katalyzátory, ktoré človek objednáva zo Sigmy za nemalý peniaz. Naozaj sa nám už neoplatí ťažiť drahé kovy, alebvo sa nám iba do toho nechce? Musím sa na to mrknúť ...
S úsmevom a jaštericami na námestíčku v Štiavnici.
A už sme dostatočne unavení, ide sa domov. 

Boli to naozaj pekné 2 týždne, i keď ich človek strávil s dávkou nervozity, aby sa mu predsa len podarilo dostať cez hranice späť do práce. A to sa aj posledný májový deň podarilo.


Comments

Popular posts from this blog

Milovaný pondelok

Liečivý alkaloid? - môj augustový príspevok do Quarku

What would I do?