Nie som supersticious ALE iba tak trochu -sticious aneb ste poverčivý?

Covid jar 2020

Aj vy ste si povšimli, že včera bolo piatok 13-teho? Nie som poverčivý … ALE … piatok, 13. Marec 2020 pre mňa znamenal stopku v lab práci a home office na naseldujúcich pár týždňov. Vo štvrtok 12.11 podvečer dokončujem týždennú pracovnú prezentáciu, nakoniec pridávam dátum 13.11 enter… uff a tiež mi dôjde, že zajtra je piatok.

Vravím si, nasadená reakcia cez noc je pohoda, nerefluxujem to, pod argónom to je, všetky kyvety so vzácnymi štofmi sú v chladničke a zajtra urobím 2-3 mini chromatografie, group meeting (GM) o 13tej a víkend je tu.

Piatok je tu

Ale ale ... už iba ten nápis v novinách ma zneistil „Schulsperren in ganz Österreich“ ... „Stehen wir vor zweiten Lockdown?“. No, hádam nie, vravím si. Tak to rozbehnem v robote hneď z rána, nech mi ten piatok rýchlo prejde. Mojou piatočnou špecialitkou je že, v dôsledku celotýždňovej únavy, vždy rozbijem nejaké to sklo (ak mi nevypadne nejaká mini skúmavka, tak aspoň kapilárku si zlomím), ale dneska nič.



Všetko ide ako po masle, spektrum novej látky – krásne čisté, pekný to deň, vravím si. Medzitým majú kolegovia z druhej skupiny svoj group meeting a po ňom sa rozvíri diskusia o tom, že je dosť možné, že pôjdeme do redukovaného pracovného módu = smenový systém. Aj keď to neni výhra, lepšie ako byť úplne bez experimentálnej roboty.

Deň pokročí, GM je na rade, dneska je to celkom unavené, ale nakoniec sa diskusia rozbúri ohľadne korony. Takže to znamená (rozkaz od Ved=ucej skupiny): updateujte všetky drive-y, laboratórne knihy, naloadujte si spektrá na USB flešky lebo keby nás naozaj, že zavrú. A nálada je v keli. Tak sa mi deň predĺžil ale aspoň som up-to-date, ako sa vraví.

Povedal by som, že nie som poverčivý ohľadne piatku 13.-teho, ale mám rešpekt pred určitými situáciami, napríklad piatkové redukovanie skla v laborke.👀

Prosím, nechajte nás bádať, sme predsa prvotriedne disciplinovaní

Myslím si, že vedecká komunita je tá najdisciplinovanejšia. Vieme, že rúška, rozostupy a minimalizovanie sociálneho kontaktu v tomto boji zaberá. Preto verím, že BOKU zostane otvorené aspoň v zmenovom režime.

Nesprávame sa ako burani bez štipky rešpektu počas pracovných dní, či víkendov. Chceme zostať zdraví, aby sme robili kvalitnú a potrebnú vedu.



Áno, vakcína príde. Pfizer bude asi prvý ale majme na pamäti, že výroba vakcíny (akejkoľvek) nieje výroba rožkov. Nie, nie je. Pečenie rožkov a výroba vakcíny sú dve diametrálne odlišné veci, prosím, majme to na pamäti a či budeme môcť byť očkovaní v januári alebo marci, či júli je, podľa mňa, ešte nezodpovedaná otázka.

Zostaňte zdraví a víru zmar!

Comments

Popular posts from this blog

Milovaný pondelok

Liečivý alkaloid? - môj augustový príspevok do Quarku

What would I do?