Na ESOC 2019 s Philom Baranom – splnený sen a motivácia navyše



Prítomnosť Phila Barana by sa dala označiť jako highlight konferencie ESOC 2019 vo Viedni, teda aspoň pre mňa. Výskum v oblasti organickej syntézy skupiny Phila Barana zo Scripps Research Institute v Californii sledujem niečo málo cez 3 roky. Ich zameranie sa na prípravu komplexne zložitých látok prírodného pôvodu v čo najnižšom počte syntetických krokov je naplnením slov Barana „Nowadays, we have to do more with less ...“
Okrem klasických postupov organickej syntézy sú mnohé z nich založené na chémii radikálov a elektrochémii, kedy v spolupráci s firmou IKA priviedli na trh ElectraSyn2.0.

Na konferencii ESOC vo Viedni hovoril profesor Baran o  syntézach vybraných prírodných látok ako napríklad palau’amine v gramových množstvách, o využití elektrochemickej Birchovej redukcie bez amoniaku, ktorá vznikla v spolupráci s firmou Pfizer a taktiež o nevyhnutnej dôležitosti spolupráce akademického výskumu s priemyslom. To všetko počas elektrifikujúcich 45 minút po kterých bol obklopený asi 50 jednotlivcami dožadujúcich sa diskusie, či selfiny.

Minulý rok v júni 2018, iba krátko po úspešnej obhajobe svojej diplomovej práce som zvažoval účast na konferencii BOSS 2018 v Belgicku ale nakoniec som radšej nastúpil do terajšej práce na AV ČR. Tento rok som si predsa len nemohol nechať újsť konferenciu s „sultánom organickej chémie“, prof. Baranom.

Comments

Popular posts from this blog

Milovaný pondelok

Liečivý alkaloid? - môj augustový príspevok do Quarku

What would I do?