Milovaný pondelok

Pondelok je pre mnohých považovaný za deň - strašiak. Po sladkom oddychovom víkende má prísť horor navlečený do rúcha pondelku. Ja sa  ale na pondelok teším! A dôvod je prostý: Som syntetický organický chemik a milujem svoju prácu.

Priznám sa, že už v nedeľu večer jedným okom imaginárne pokukávam po novej reakcii, ktorú mám v pláne vyskúšať. Všetko predom napočítané, úskalia syntézy identifikované, rozpúšťadlá, aparatúry vysušené. A ide sa do toho!


Svoju prácu syntetického organického chemika mám rád aj preto, že častokrát pripravujem látky, ktoré ešte nik nevyrobil. Originály! Novel compounds! Predstava toho, že pracujem na projekte, ktorý si za cieľ kladie pripraviť práve takéto látky ma ženie vpred. Dáva mi to chuť do ranného vstávania a drží moje nasadenia od pondelka do piatku.

Ako za odmenu vychádzajú po vydarených syntézach z chromatografických kolón čisté látky, štruktúrne potvrdené NMR analýzou. Pocit, že syntetizované látky  naozaj plnia svoj účel, v mojom prípade TDG deriváty inhibujú produkciu galektínu, syntetika v skutku rozradostní.

Čo týždeň, to nové výzvy. Takto nejako som si vlastne predstavoval. Aktívna praca na niečom, čo má zmysel.👊😉

Comments

Popular posts from this blog

Liečivý alkaloid? - môj augustový príspevok do Quarku

What would I do?